Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

SŽDC detailně porovná varianty nového brněnského nádraží

pondělí, 10. listopadu 2014, 19:43

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nechá detailně porovnat obě možné varianty rekonstrukce brněnského železničního uzlu. Výsledky studie proveditelnosti mají být známé ve druhé polovině roku 2016.

Nyní SŽDC vypsala předběžné oznámení o zakázce, zpracování studie má stát 18 milionů korun, vyplývá z informací ve Věstníku veřejných zakázek.

SŽDC tak navazuje na studie, v nichž na pokyn někdejšího ministra dopravy Pavla Dobeše (Věci veřejné) dopracovala studii nádraží pod Petrovem na stejnou úroveň, jako byla zpracovaná studie nádraží u řeky, tedy v odsunuté poloze. Právě tuto variantu podporovalo dříve vedení města.

"Nyní je možné začít obě varianty porovnávat a jít do dalších detailů. Město, aby napomohlo studii, jejíž zpracování má trvat rok a půl, nechá na žádost SŽDC zpracovat studii dopravních modelů a studii územních dopadů obou variant. Tyto studie se budou dělat paralelně se studií proveditelnosti," řekl končící náměstek brněnského primátora Robert Kotzian (ODS).

Studie posoudí ekonomiku obou projektů, vliv průběhu stavby na železniční dopravu, na životní prostředí a na průchodnost území. Zhodnotí ekonomický přínos variant, přínos pro veřejnou dopravu v Brně a v okolí Brna. Posoudí napojení na MHD a další veřejnou dopravu a stejně tak budoucí napojení vysokorychlostních tratí, musí se řešit i budoucí zkapacitnění konvenčních tratí. "Studie bude obsahovat i dopravně-technické řešení městské infrastruktury, veřejné dopravy a železniční dopravy," uvádí se v zadání zakázky.

Výsledkem studie bude tentokrát doporučení SŽDC a ministerstvu dopravy, jakou variantu zvolit. V Brně se o rekonstrukci železničního uzlu mluví už téměř století, současné intenzitě dopravy přestává stačit. Ve špičkách pracovních dnů je kapacita maximálně vyčerpána a nelze přidávat další vlaky.

Náklady obou variant rekonstrukce železničního uzlu se odhadují na 20 miliard korun. Před deseti lety se konalo referendum, v němž se většina lidí přiklonila k nádraží v centru, výsledek kvůli účasti nebyl závazný. Druhý pokus o referendum má na svědomí občanská aliance Referendum 2014. Původně chtěla plebiscit spojit s komunálními volbami, což však kvůli nedostatkům v návrhu nestihla. Termín referenda musí nyní určit nové zastupitelstvo, které se sejde pravděpodobně ve druhé polovině listopadu.

Zdroj: ČTK

O čem píše Drbna.cz

Nová směrnice zavádí od 14. září povinnost nutnost vyššího stupně ochrany při platbách kartouNová směrnice zavádí od 14. září povinnost nutnost vyššího stupně ochrany při platbách kartou

Nová směrnice zavádí od 14. září povinnost nutnost vyššího stupně ochrany při platbách kartou

Dnes, 11:57PSD2 je opatření, které napomáhá držitelům karet ještě k větší bezpečnosti při platbách kartou...

Na příští Rock for People se do Česka vrátí Green DayNa příští Rock for People se do Česka vrátí Green Day

Na příští Rock for People se do Česka vrátí Green Day

Dnes, 11:33Na festivalu Rock for People příští rok vystoupí americká punk rocková legenda Green Day. Do Hradce...

V týdnu se ochladí, čekají se mrazíky, na horách i sněhové vločkyV týdnu se ochladí, čekají se mrazíky, na horách i sněhové vločky

V týdnu se ochladí, čekají se mrazíky, na horách i sněhové vločky

Dnes, 11:09Během tohoto týdne se citelně ochladí, meteorologové očekávají přízemní mrazíky a na hřebenech hor...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o