Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Masarykova univerzita vydala knihy o nových trendech v médiích

sobota, 10. listopadu 2012, 20:00

Základní přehled o nových žurnalistických postupech v moderních online a tištěných médiích, rozhlase a televizi nabízí publikace Nové trendy v médiích, které vydala Katedra mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně.

Podle mluvčí univerzity Terezy Fojtové, autoři využili nové trendy nejen v názvu a obsahu obou dílů publikace, ale i ve formě jejich distribuce. „Oba tituly jsou k dispozici volně ke stažení v elektronické podobě na internetu," řekla Fojtová.

Ti, kdo přece jen dávají přednost tradiční tištěné formě publikace, dostanou podle ní jako bonus DVD s interaktivními prvky.

„Publikace lze bez obav kopírovat, využívat a volně šířit, protože podléhají autorské licenci Creative Commons. Stačí vždy uvést autory, dílo nepozměňovat či nedoplňovat a nevyužívat ho komerčně," upřesnil Jaroslav Čuřík, který je spolu s kolektivem autorem první knihy Nové trendy v médiích I: Online a tištěná média.

Autorem druhé publikace Nové trendy v médiích II: Rozhlas a televize je Jan Motal, kterému přispěl kolektiv autorů.

Podle Fojtové je cílem odborných recenzovaných publikací především reflektovat výrazné změny žurnalistické praxe směrem k multimedialitě a také pomoci vysokoškolským studentům, ale i novinářům a laickým zájemcům o žurnalistiku v pochopení nových mediálních trendů.

„Jedním z nich je propojování obsahů různých typů médií a s tím související propojování práce dříve oddělených redakcí," poznamenala mluvčí.

Všechna významná tištěná média v současnosti stále intenzivněji pracují se svou internetovou podobou. Zmíněné změny pak podle tvůrců příruček radikálně ovlivňují práci žurnalistů – podle nich údajně vzniká multimediální novinář, který musí umět nejenom psát, ale také fotografovat, pracovat se zvukem a pořizovat video.

Knihy jsou vytištěny na recyklovaném papíru a u vybraných internetových odkazů jsou uvedeny QR kódy pro snazší přístup ke zdrojům. Aby zájemci mohli i tištěné publikace využívat co nejsnadněji, jsou k nim přiložena DVD s publikací v interaktivním formátu pdf.

Ke stažení jsou i formáty vhodné pro čtení elektronických knih z počítače, tabletu či mobilního telefonu. Jako bonus pak nechybí na DVD další multimediální materiály.

Foto: www.muni.cz
Napsal Jiří Nováček, Mediafax

O čem píše Drbna.cz

O2 chce od státu 106 milionů za služby pro postižené a budkyO2 chce od státu 106 milionů za služby pro postižené a budky

O2 chce od státu 106 milionů za služby pro postižené a budky

Dnes, 11:31Největší tuzemská telekomunikační firma O2 požaduje od státu 106 milionů korun za poskytování...

Móda Orsay je díky Priceless Specials dostupnější, cashback zvýšen na dvojnásobekMóda Orsay je díky Priceless Specials dostupnější, cashback zvýšen na dvojnásobek

Móda Orsay je díky Priceless Specials dostupnější, cashback zvýšen na dvojnásobek

Dnes, 11:02Módní oblečení značky Orsay uhrazené platební kartou Mastercard nebo Maestro je od 22. srpna až do...

ODBORNICE: Vzdělávání nadaných v ČR je potřeba zlepšitODBORNICE: Vzdělávání nadaných v ČR je potřeba zlepšit

ODBORNICE: Vzdělávání nadaných v ČR je potřeba zlepšit

Dnes, 10:27V ČR stále moc nefunguje podpora rozvoje nadaných dětí. Legislativa s podporou jejich vzdělávání...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o