Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Hašek s ministrem Ťokem projedná brněnský okruh i nádraží

čtvrtek, 15. ledna 2015, 17:54

Zimní a letní údržba státních silnic, využití evropských fondů nebo výstavba železničního uzlu Brno budou v pátek v Brně témata schůzky nového ministra dopravy Dana Ťoka s hejtmany. Kromě brněnského nádraží se ministr seznámí také s postojem Jihomoravského kraje k dálničnímu spojení Brna s Vídní a uslyší požadavek na nutnost výstavby další části brněnského městského okruhu.

Jednat se bude i o množství peněz, která budou na opravy silnic druhé a třetí třídy směřovat z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.

Hejtmani ministrovi nastíní, jaké měli domluvy s předešlými ministry a jakse dohodli v různých oblastech s Ťokovým předchůdcem Antonínem Prachařem(ANO). Chtějí zjistit, jak se Ťok k dohodám staví. Projednat určitě chtějíúpravy související se zimní a letní údržbou silnic první třídy, které spadají pod stát.

Do budoucna by se totiž o jejich údržbu měly starat kraje. Jihomoravský hejtman a předseda Asociace krajů ČR Michal Hašek (ČSSD) chce řešit i několik zásadních bodů pro jižní Moravu. Mezi ně patří výstavbadalší části velkého městského okruhu. Kraj i nové vedení Brna a ostatní politické strany se shodují, že je třeba vystavět úsek Žabovřeská.

Příspěvek na opravy dlouhodobě podfinancovaných krajských silnic schválila vloni na podzim vláda s tím, že by mělo jít o zhruba dvě až tři miliardy korun z přebytků fondu dopravy. Silnice druhé a třetí třídy spravují kraje, do budoucna ale ministerstvo dopravy hledá mechanismus, jak krajům na opravy těchto komunikací pravidelně přispívat.

Dalším tématem bude obchvat Mikulova a dostavba dálničního spojení na Vídeň, ale i železniční uzel Brno. Hašek se totiž obává, že pokud se o jedné ze dvou variant výstavby nádraží u řeky nebo pod Petrovem nerozhodne do konce roku 2016, Brno riskuje, že nezíská peníze z evropských fondů.

Hejtman upozorňuje, že stát by z národních peněz mohl těžko stavbu realizovat. Podle něj tak hrozí, že by se Brno mohlo stát provinčním městem, kterému by se mezinárodní tratě vyhnuly.

Zdroj: ČTK

O čem píše Drbna.cz

Nejhorší byla Bangladéš. Chtěl bych žít půl roku na Sibiři, říká Tomáš Vaňourek z projektu Zikmund100Nejhorší byla Bangladéš. Chtěl bych žít půl roku na Sibiři, říká Tomáš Vaňourek z projektu Zikmund100

Nejhorší byla Bangladéš. Chtěl bych žít půl roku na Sibiři, říká Tomáš Vaňourek z projektu Zikmund100

Dnes, 20:21Cestovat po světe je snem mnoha lidí. Tomáš Vaňourek a Lukáš Socha si tento sen splnili. Díky...

Ropný trh je po útoku v nebezpečné situaci, čeká se zdražení ropyRopný trh je po útoku v nebezpečné situaci, čeká se zdražení ropy

Ropný trh je po útoku v nebezpečné situaci, čeká se zdražení ropy

Dnes, 13:09Útok na ropná zařízení společnosti Saudi Aramco na východě Saúdské Arábie uvrhl světový ropný trh...

V Česku loni přibylo leteckých incidentů, ústav řešil 91 nehodV Česku loni přibylo leteckých incidentů, ústav řešil 91 nehod

V Česku loni přibylo leteckých incidentů, ústav řešil 91 nehod

Dnes, 07:51Leteckých incidentů v Česku přibývá, loni bylo nahlášeno 91 nehod, což je meziročně o 19 více. O...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o