Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Hašek s ministrem Ťokem projedná brněnský okruh i nádraží

čtvrtek, 15. ledna 2015, 17:54

Zimní a letní údržba státních silnic, využití evropských fondů nebo výstavba železničního uzlu Brno budou v pátek v Brně témata schůzky nového ministra dopravy Dana Ťoka s hejtmany. Kromě brněnského nádraží se ministr seznámí také s postojem Jihomoravského kraje k dálničnímu spojení Brna s Vídní a uslyší požadavek na nutnost výstavby další části brněnského městského okruhu.

Jednat se bude i o množství peněz, která budou na opravy silnic druhé a třetí třídy směřovat z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.

Hejtmani ministrovi nastíní, jaké měli domluvy s předešlými ministry a jakse dohodli v různých oblastech s Ťokovým předchůdcem Antonínem Prachařem(ANO). Chtějí zjistit, jak se Ťok k dohodám staví. Projednat určitě chtějíúpravy související se zimní a letní údržbou silnic první třídy, které spadají pod stát.

Do budoucna by se totiž o jejich údržbu měly starat kraje. Jihomoravský hejtman a předseda Asociace krajů ČR Michal Hašek (ČSSD) chce řešit i několik zásadních bodů pro jižní Moravu. Mezi ně patří výstavbadalší části velkého městského okruhu. Kraj i nové vedení Brna a ostatní politické strany se shodují, že je třeba vystavět úsek Žabovřeská.

Příspěvek na opravy dlouhodobě podfinancovaných krajských silnic schválila vloni na podzim vláda s tím, že by mělo jít o zhruba dvě až tři miliardy korun z přebytků fondu dopravy. Silnice druhé a třetí třídy spravují kraje, do budoucna ale ministerstvo dopravy hledá mechanismus, jak krajům na opravy těchto komunikací pravidelně přispívat.

Dalším tématem bude obchvat Mikulova a dostavba dálničního spojení na Vídeň, ale i železniční uzel Brno. Hašek se totiž obává, že pokud se o jedné ze dvou variant výstavby nádraží u řeky nebo pod Petrovem nerozhodne do konce roku 2016, Brno riskuje, že nezíská peníze z evropských fondů.

Hejtman upozorňuje, že stát by z národních peněz mohl těžko stavbu realizovat. Podle něj tak hrozí, že by se Brno mohlo stát provinčním městem, kterému by se mezinárodní tratě vyhnuly.

Zdroj: ČTK

O čem píše Drbna.cz

Kaspersky: Falešná aplikace FaceApp šíří nevyžádanou reklamuKaspersky: Falešná aplikace FaceApp šíří nevyžádanou reklamu

Kaspersky: Falešná aplikace FaceApp šíří nevyžádanou reklamu

Dnes, 11:33Na internetu se objevila falešná aplikace, která se vydává za populární nástroj pro úpravu...

Polský zákazník skoupil jízdenky na celý vlakPolský zákazník skoupil jízdenky na celý vlak

Polský zákazník skoupil jízdenky na celý vlak

Dnes, 10:48Nespokojený zákazník polských drah vynaložil tisíce zlotých a hodiny svého času, aby skoupil...

KOMENTÁŘ: Spasíbo, soudruzi! Za nejlepší digitální osvětu posledních letKOMENTÁŘ: Spasíbo, soudruzi! Za nejlepší digitální osvětu posledních let

KOMENTÁŘ: Spasíbo, soudruzi! Za nejlepší digitální osvětu posledních let

Dnes, 10:28Chceš vidět, jak budeš vypadat za 40 let? Na. “Tyjo, celý můj tata. Neskutečný, to musí vidět...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o