Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Brno chce investovat osm milionů do infrastruktury pro cyklisty

neděle, 13. března 2016, 13:39

Brno chce letos a příští rok investovat do zlepšení dopravní infrastruktury pro cyklisty osm milionů korun, z toho 90 procent chce čerpat z dotací. Půjde výhradně o opatření na již existujících silnicích, nové oddělené cyklostezky se stavět nebudou.

Další opatření se mají dělat podle vznikajícího harmonogramu po zapracování požadavků městských částí v dalších letech, sdělila Kateřina Gardoňová z tiskového střediska brněnského magistrátu.

Nových cyklopruhů či piktokoridorů by mělo být vyznačeno více než loni, kdy rozvoj opatření na zvýšení bezpečnosti cyklistů ve městě spíše stagnoval. Jedinou citelnou změnou bylo umožnění celodenního vjezdu do historického centra. Předseda spolku Brno na kole Michal Šindelář však považuje seznam projektů za malý a tempo za pomalé. "Některá opatření jsou vyloženě nevhodná," řekl Šindelář.

Cyklopruh vyhrazený pro cyklisty má vzniknout v Novolíšeňské, Pisárecké a Kolejní ulici směrem do kopce. V části Olomoucké vznikne vyhrazený cyklopruh, v části pouze piktokoridor, který řidiče upozorňuje na přítomnost cyklistů. Ten vznikne také v Jihlavské. V obou směrech budou moct cyklisté vjíždět do ulic Optátova, Pod Nemocnicí a Za Divadlem. Betonové kvádry oddělí také část cyklostezky v Kníničské ulici od silnice.

Za přínosný považuje Šindelář pouze cyklopruh v Olomoucké, který umožní propojení Slatiny a Černovic s centrem. "Nesmí však být ve větší části pouze piktokoridor. Ten je také zcela nevhodný na Jihlavské, kde jezdí 20.000 aut denně. Při takové hustotě dopravy se dělají opatření, která oddělují dopravní prostor. Tímto se bezpečnost rozhodně nezvýší," uvedl Šindelář.

Další úpravy by měly reflektovat požadavky městských částí, od kterých sbíral magistrát podněty. "Budou se projednávat s policií a poté vznikne harmonogram až na dalších deset let," uvedla Gardoňová. Šindelář to považuje za podivné vzhledem k tomu, že Brno má zpracovaný generální plán cyklodopravy. "Podle něj se však nepostupuje," řekl. Pomalým tempem jde podle něj také zobousměrňování jednosměrek vzhledem k tomu, že jde o jednoduché a levné řešení.

Naopak Šindelář oceňuje přípravu rekonstrukcí důležitých radiál Veveří, Benešovy a Štefánikovy, kde město a projektanti myslí i na cyklisty. Chystají zde oddělený dopravní prostor, který je bezpečnější nejen pro ně, ale i pro řidiče. Tyto ulice se však dočkají oprav až kolem roku 2020.

Zdroj: ČTK

O čem píše Drbna.cz

Finanční správa omezí činnost 33 finančních úřadůFinanční správa omezí činnost 33 finančních úřadů

Finanční správa omezí činnost 33 finančních úřadů

Dnes, 09:45Finanční správa omezí v prvním pololetí příštího roku činnost 33 finančních úřadů. Úřady budou...

Česka pojišťovna a pojišťovna Generali se do konce roku propojíČeska pojišťovna a pojišťovna Generali se do konce roku propojí

Česka pojišťovna a pojišťovna Generali se do konce roku propojí

Dnes, 09:42Česka pojišťovna (ČP) a pojišťovna Generali, které v Česku působí v rámci světové pojišťovací...

PRŮZKUM: Půl pro, půl proti. Češi se v názoru na prohlubování evropské integrace neshodujíPRŮZKUM: Půl pro, půl proti. Češi se v názoru na prohlubování evropské integrace neshodují

PRŮZKUM: Půl pro, půl proti. Češi se v názoru na prohlubování evropské integrace neshodují

Dnes, 09:15Češi jsou rozdělení v názoru na to, zda by se měla dál prohlubovat evropská integrace. Pro větší...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o