Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Soud odmítl žalobu Dětí Země na stavbu nového nádraží v Brně

sobota, 17. srpna 2019, 11:48

Krajský soud v Brně odmítl žalobu spolku Děti Země proti územnímu rozhodnutí na stavbu brněnského nádraží v odsunuté poloze v místě dnešního dolního nádraží. Důvodem je o dva dny opožděné podání žaloby, uvedly Děti Země v tiskové zprávě na svém webu. Územní rozhodnutí je tak pravomocné a Správa železniční dopravní cesty může žádat o stavební povolení. Podle mluvčí Radky Pistoriusové může SŽDC pokračovat v kontinuální přípravě modernizace brněnského uzlu, napsala ČTK.

Děti Země čekaly s podáním žaloby na nejzazší možný termín a podaly ji 27. února, ten však uplynul 25. února. Rozhodnutí Jihočeského kraje o územním rozhodnutí bylo totiž doručeno už 25. prosince, a nikoli první pracovní den po tomto datu.

Kdy se začne stavět, stále není zřejmé. V polovině června ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO) na tiskové konferenci v Brně odmítl sdělit jakýkoli termín a pouze uvedl, že priorita je přestavba nádraží Brno-Židenice. "Potvrzení územního rozhodnutí je silným mandátem pro další pokračování projektové přípravy," uvedla Pistoriusová.

Potvrdila, že modernizace Židenic je prioritou, dále zapojení nové přerovské trati a zpracování architektonické soutěže na nové nádraží a okolí. Všechny tyto kroky mají postupně vést ke zpracování dokumentací pro stavební povolení. "Projektová příprava ostatních části železničního uzlu bude probíhat následně a bude vzájemně koordinována," uvedla Pistoriusová.

Spory o nádraží se táhnou už patnáct let

Hlavní nádraží se má stavět ve variantě, která nepočítá se zaústěním chrlické trati do budoucího severojižního kolejového diametru, tedy podzemní železnice, která má spojit sever a jih Brna. Cena má činit podle studie proveditelnosti 43 miliard korun. Diametr přitom požadovalo brněnské i jihomoravského zastupitelstvo. Jak by měla podzemní dráha vypadat, bude nyní ve studii proveditelnosti řešit Kancelář architekta města Brna, rozhodli o tom před týdnem radní. Bude řešit i to, zda to má být železnice, klasické metro či tramvaj.

Jelikož novodobé spory o polohu nového nádraží se táhnou přes 15 let a s odsunem nádraží se počítalo desetiletí, nádraží dlouho chátralo. To se nyní mění a na konci letošního roku bude mít za sebou miliardové opravy a v létě se začalo i s první etapou kompletní rekonstrukce nádražní budovy.

 

Napsal(a) ČTK | Foto wikipedia

Štítky ČR, železnice, soud, stavby, Brno, 2.VERZE

O čem píše Drbna.cz

Zeman: Nemocnice ve čtvrtek zveřejní moji zdravotní dokumentaciZeman: Nemocnice ve čtvrtek zveřejní moji zdravotní dokumentaci

Zeman: Nemocnice ve čtvrtek zveřejní moji zdravotní dokumentaci

Dnes, 12:03Ředitel Ústřední vojenské nemocnice (ÚVN) Miroslav Zavoral ve čtvrtek zveřejní kompletní zdravotní...

Zeman dorazil do Sněmovny, podpoří návrh rozpočtuZeman dorazil do Sněmovny, podpoří návrh rozpočtu

Zeman dorazil do Sněmovny, podpoří návrh rozpočtu

Dnes, 10:24Prezident Miloš Zeman dorazil dnes dopoledne do Poslanecké sněmovny. Před poslanci hodlá podpořit...

Provozovatelé restaurací na letišti diskriminovali cizinceProvozovatelé restaurací na letišti diskriminovali cizince

Provozovatelé restaurací na letišti diskriminovali cizince

úterý, 22. října 2019, 15:40Většina obchodů a restaurací, které kontrolovala Česká obchodní inspekce na pražském letišti v...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o