Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Starobrno začalo vařit zelené pivo na Velikonoce. Obsahuje i kopřivy

úterý, 19. února 2019, 19:31

První várku zeleného piva na Zelený čtvrtek uvařili dnes v brněnském pivovaru Starobrno. Receptura jediného speciálu, který v největším jihomoravském pivovaru připravují, zahrnuje bylinný výluh obsahující mimo jiné kopřivu a likér, který pivu dodává zelenou barvu. Ve Starobrně letos velikonoční speciál připravují už počtrnácté.

„Stejně jako v minulých letech uvaříme 4500 hektolitrů zeleného piva pro český trh a 510 hektolitrů pro Slovensko. Už třetím rokem uvařené množství nezvyšujeme, protože pití zeleného piva má být spojené s Velikonocemi a nemělo by být dostupné příliš dlouho po nich," řekl sládek pivovaru Svatopluk Vrzala.

Heineken je třetí největší česká pivovarnická skupina a její zisk stoupl v roce 2017 zhruba o 23 procent na 206,4 milionu korun. Tržby Heinekenu klesly podle výroční zprávy o 1,7 procenta na 3,13 miliardy korun. Do skupiny patří pivovary Krušovice, Velké Březno a Starobrno. Jednotlivé pivovary samostatné výsledky neuvádějí.

Utajený recept

Recept na třináctistupňový speciál znají jen čtyři lidé. Vaří se ze speciálního světlého ječného sladu, žateckého chmele poloraný červeňák a v přesně daný okamžik se do mladinové pánve přidává speciální bylinný výluh.

Pivovar prozrazuje pouze to, že jeho součástí je kopřiva a na jednu 500litrovou várku je zapotřebí asi pět litrů. Po uvaření pivo osm dnů kvasí a několik týdnů dozrává při teplotě kolem jednoho stupně Celsia. Po filtrování se do něj přidává ještě likér kvůli barvě.

Gurmánská specialita

Vedení pivovaru na zeleném pivu oceňuje hlavně to, že si jej vychutnají všichni milovníci piva, nejde pouze o gurmánskou specialitu pro opravdové fajnšmekry. „Od jiných speciálů se zelené pivo hodně liší právě svou pitelností, o to se nejvíce snažíme. Aby si k němu našel cestu i běžný konzument," uvedl Milan Schramm, výrobní ředitel společnosti Heineken, která značku Starobrno vlastní.

Napsal(a) ČTK

Štítky starobrno, zelené pivo, speciál

O čem píše Drbna.cz

Plaga je proti plánovanému zavedení povinné maturity z matematikyPlaga je proti plánovanému zavedení povinné maturity z matematiky

Plaga je proti plánovanému zavedení povinné maturity z matematiky

sobota, 24. srpna 2019, 17:02Ministr školství Robert Plaga (ANO) chce zrušit plánované zavedení povinné maturity z matematiky....

Letiště Praha z tendru na skenery vyloučilo Huawei a ZTELetiště Praha z tendru na skenery vyloučilo Huawei a ZTE

Letiště Praha z tendru na skenery vyloučilo Huawei a ZTE

sobota, 24. srpna 2019, 11:58Letiště Václava Havla vyloučilo z výběrového řízení na sedm celotělových skenerů čínské firmy...

Vedení ČSSD odmítlo odchod z vlády Andreje BabišeVedení ČSSD odmítlo odchod z vlády Andreje Babiše

Vedení ČSSD odmítlo odchod z vlády Andreje Babiše

pátek, 23. srpna 2019, 21:55Předsednictvo ČSSD dnes nepodpořilo odchod strany z vlády. Pro opuštění kabinetu hlasovalo 11 ze 42...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o