Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

První řidiči se po Dornychu projedou už v sobotu, o rok dříve než bylo v plánu

čtvrtek, 29. srpna 2019, 16:32

Po více než roce a půl se z v noci z pátka na sobotu zprůjezdní ulice Dornych. Pokračování realizace strategického projektu Tramvaj Plotní se tak přesune na Plotní, která se uzavře na víc než rok.

Realizace Dornychu byla obtížnou stavbou, jedná se totiž o jeden z významných brněnských dopravních úseků. Dělníci zde odstranili původní tramvajové těleso, odkryli vozovku, následovalo technologicky náročné budování páteřní stoky. Vyměněny a přeloženy byly také další sítě, které se zde nacházejí a u kterých byla situace asi nejkomplikovanější,“ popsala práce na stavbě mluvčí magistrátu města Brna Anna Dudková.

Vozovka s protihlukovým asfaltem a nejdelší kabelovod v celém Brně

Jednalo se například o vodovod nebo plynovod. Pod vozovkou se také nachází kabelovod, který se po dokončení sítí pod Plotní stane s celkovou délkou kabelových tras 5644 metrů nejdelším uceleným v Brně. „Ulice dostala také nové veřejné osvětlení, světelné křižovatky, trasy pro pěší nebo přechody. Nový je i povrch vozovky, kde je pro snížení hlučnosti položen protihlukový asfalt. V ulici je také více legálních parkovacích míst než doposud,“ doplnila Dudková. 

Stavební práce na Dornychu se dotkli nejen lidí v jihovýchodní města. Uzavírku pociťovali i cestující v Králově Poli nebo na Lesné.  „Naší prioritou vždy bylo snížit dopravní zatížení, které v této lokalitě vzniká v důsledku stavebních prací a negativně tak ovlivňuje průjezdnost v celé jihovýchodní oblasti města. Z tohoto důvodu jsme přistoupili i k operativnímu řešení na ulici Zvonařka hned, jak to bylo možné. Věřím, že toto opatření bylo efektivní a dopravě skutečně ulehčilo,“ řekl radní pro investice David Grund.

Na Dornychu by se měly kolony tvořit méně

Snížit dopravní zatížení byl i důvod k urychlení prací a zprůjezdnění ulice Dornych v plném rozsahu. Urychlit práce se povedlo o rok. „Jsme si vědomi současného stavu dopravní situace v Brně a daří se nám jej průběžně efektivně řešit,“ vysvětlil Grund.Nyní se uzavře ulice Plotní, a to pro veškerou dopravu. Stavební práce zde budou probíhat zhruba ve stejném rozsahu jako na Dornychu s tím rozdílem, že zde bude vybudováno tramvajové těleso.

I cestující městské hromadné dopravy tak čeká změna. Zastávka Zvonařka bude přesunuta pro všechny směry do blízkosti křižovatky ulice Dornych a Zvonařka. Zastávka Železniční nebude obsluhována, tu nahradí zastávka Konopná. Dočasně bude také obnovena zastávka Kovářská.  „Zprůjezdnění Dornychu a uzavření Plotní se podařilo načasovat tak, aby nastalo v době tradičních změn našich jízdních řádů na začátku školního roku. Toto řešení je výhodné pro nás i pro cestující,“ připomněl provozní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl.

Jižní část Brna tak bude stále obsluhovat autobusová doprava. Dornych má ale větší kapacitu než ulice Plotní. „Díky větší kapacitě očekáváme menší kolony, než jak tomu bylo doposud. Doufáme i ve zlepšení dopravy na ulici Křenová,“ dodal Seitl.

Zdroj: Magistrát města Brna

Organizace dopravy na Zvonařce se bude měnit v průběhu stavby

Řidičům pak bude umožněno v křižovatce Dornychu a Zvonařky projet s výjimkou levého odbočení ze Zvonařky (od Hladíkovy) do Dornychu (směr Bratislava) a v opačném směru ze Zvonařky do Dornychu (směr centrum). „Organizace dopravy na Zvonařce se bude měnit v závislosti na průběhu prací. Částečná uzavírka bude v ulici Zvonařka v úseku Dornych–Plotní při zachování průjezdu v režimu 2+1 a při realizaci vybraných prací dokonce v režimu 1+1,“ popsala uzavírky Dudková.

Objízdné trasy povedou ulicemi Jeneweinovou, Kšírovou a Sokolovou. Ve směru z Poříčí pak bude možné místo objet ulicemi Heršpickou a Vídeňskou. Zákaz levého odbočení ze Zvonařky (od Hladíkovy) na Dornych (směr Bratislava) pak mohou řidiči objet přes Masnou a Kalovou. Vjezd do parkovacího domu OC Vaňkovka a odbočení s omezením bude možné z ulice Úzká.

Práce na Dornychu a na Plotní jsou součástí velkého strategického projektu Tramvaj Plotní. Celá stavba má být hotová v druhé polovině roku 2020. „Aby byly práce hotové už na konci srpna pracovalo na stavbě v posledních měsících minimálně sto dělníků,“ vykreslil situaci na stavbě vedoucí střediska IMOS a.s. Pavel Bartoník. Přesto, že stavební práce skončily o rok dřív náklady se zatím nezvýšily.

O čem píše Drbna.cz

Provozovatelé restaurací na letišti diskriminovali cizinceProvozovatelé restaurací na letišti diskriminovali cizince

Provozovatelé restaurací na letišti diskriminovali cizince

Dnes, 15:40Většina obchodů a restaurací, které kontrolovala Česká obchodní inspekce na pražském letišti v...

Varnsdorf ukládá řidičům pokuty nezákonně, míní ombudsmanVarnsdorf ukládá řidičům pokuty nezákonně, míní ombudsman

Varnsdorf ukládá řidičům pokuty nezákonně, míní ombudsman

Dnes, 12:15Ústecký krajský úřad toleruje protiprávní jednání Městského úřadu Varnsdorf. Alespoň to konstatuje...

VIZUALIZACE: Jak bude vypadat Václavák po rekonstrukci? Vrátí se tramvaje a přibydou stromyVIZUALIZACE: Jak bude vypadat Václavák po rekonstrukci? Vrátí se tramvaje a přibydou stromy

VIZUALIZACE: Jak bude vypadat Václavák po rekonstrukci? Vrátí se tramvaje a přibydou stromy

Dnes, 11:03Radní pražského magistrátu během včerejšího jednání schválili návrh proměny Václavského náměstí....

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o