Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Snaha o výstavbu brněnského 'metra' pokračuje. Město žádá o dotaci na vypracování studie proveditelnosti

čtvrtek, 8. srpna 2019, 18:45

O podzemní železnici připomínající metro se mluví už několik desítek let. V současnosti pokračují přípravy studie proveditelnosti. Železnice by měla pomoci plynulejší dopravě.

Brněnský tramvajový diametr, jinak přezdívaný jako brněnské metro, by měl spojit severní a jižní část města.  Radní schválili podání žádosti o dotaci na studii ze státního fondu. Studie proveditelnosti se začne zpracovávat už příští rok.

Studie prověří, jaké jsou možnosti

Radní schválili podání žádosti o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury na studii proveditelnosti. „Nové řešení železničního uzlu Brno umožní významným způsobem navýšit počet spojů zejména v dálkové, ale také regionální dopravě,“ popsal radní pro územní plánování Filip Chvátal.

Studie proveditelnosti má prověřit dopravní varianty z různých hledisek. „Studie má prověřit, zda jsou varianty ekonomicky a technicky proveditelné, jak odpovídají územnímu plánu, jaký vliv by měly na životní prostředí. Zejména pak také nakolik by zlepšily dopravní obsluhu města i regionu,“ dodal Chvátal.

Varianty jsou tři

Pracovat by měla se třemi variantami, podzemní železnicí, metrem a tramvajovým diametrem. „Prioritou je rozvést po městě velké množství cestujících, co možná nejrychleji. Studie souvisí i s našimi projekty na parkoviště Park and Ride i rezidentní parkování,“ doplnil Chvátal.

Lidé by tak ideálně mohli nasednout na vlak u parkovišť například v Tišnově, Kuřimi nebo v Břeclavi. Plynule by tak projeli novým hlavním nádražím a dalšími stanicemi jako je současné nádraží.

S dalšími zastávkami se zatím počítá zhruba v lokalitě mezi Českou a Moravským náměstím, dále u Konečného náměstí a na Šumavské. „Pak uvidíme, jak studie proveditelnosti prokáže kudy by diametr dále mohl vést,“ uvedl Chvátal.

Druhá varianta je předběžně naplánována podél přivaděče až k Technologickému parku. Kratší varianta by zase mohla směřovat k mimoúrovňové křižovatce u Ponavy u Tesca v Králově Poli, která by potom navázala na stávající železnici. Podzemní dráha by tak plynule projížděla nádražím v Králově Poli. Tam by mohl být další přestupní terminál na autobusovou dopravu směrem k Technologickému parku.

Zpracování studie potrvá rok a půl

Práce na studii by měly začít příští rok a potrvají osmnáct měsíců. „Celkové náklady na studii se předpokládají ve výši 16, 5 milionu korun. Podle předběžné kalkulace by však měla dotace veškeré náklady pokrýt,“ uvedla mluvčí magistrátu města Brna Radka Loukotová. 

O čem píše Drbna.cz

Souzený zvukař tvrdí, že policie o protestu proti Zemanovi věděla předemSouzený zvukař tvrdí, že policie o protestu proti Zemanovi věděla předem

Souzený zvukař tvrdí, že policie o protestu proti Zemanovi věděla předem

Dnes, 11:38Zvukař Jaroslav Hensl, kterého zadržela policie kvůli narušení mítinku prezidenta Miloše Zemana,...

Podle Tvrdíka Slavia jedná o partnerství s arabským zájemcemPodle Tvrdíka Slavia jedná o partnerství s arabským zájemcem

Podle Tvrdíka Slavia jedná o partnerství s arabským zájemcem

Dnes, 10:11Fotbalová Slavia Praha by brzy mohla získat nového arabského sponzora. Předseda představenstva...

Zeman v dopise požádal čínského prezidenta o další spolupráciZeman v dopise požádal čínského prezidenta o další spolupráci

Zeman v dopise požádal čínského prezidenta o další spolupráci

Dnes, 09:18Prezident Miloš Zeman ve středu v dopise požádal čínského prezidenta Si Ťin-pchinga, aby...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o