Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Na jednu jízdenku ke všem vlakovým dopravcům? V Česku možná už od roku 2020

pátek, 7. června 2019, 10:29

Jednotný tarif na železnici, který připravuje ministerstvo dopravy, budou moct cestující využít od prosince příštího roku. Umožní jim jet vlakem po Česku na jednu jízdenku s různými dopravci, na konferenci na brněnském veletrhu Urbis to prohlásil František Vichta z ministerstva dopravy. Přestože tarif bude primárně kilometrický, bude nabízet i síťové či traťové jízdenky.

V současnosti si musí cestující kupovat v případě přestupů mezi vlaky více dopravců více jízdenek, což s jednotným tarifem nebude nutné. „Zachováváme však možnost, aby si dopravci prodávali i svoje jízdenky, musí však akceptovat jízdenky jednotného tarifu. V první fázi zatím půjde pouze o vlaky, které jsou v závazku veřejné služby," uvedl Vichta.

Chce se zapojit i RegioJet a Leo Express

Zda budou dopravci uznávat jízdenky i ve vlacích, které neobjednává stát, záleží na nich. Podle Vichty z diskusí s nimi vyplývá, že by měli zájem se zapojit. Jde například o vlaky RegioJetu a Leo Expressu mezi Prahou a Ostravskem, o vlaky RegioJetu z Prahy do Brna, ale i pendolina Českých drah z Prahy do Ostravy.

Cena jízdenek se bude vypočítávat na základě ujetých kilometrů, ceník zatím představen nebyl. Počítá se také s možností zpátečních jízdenek. Síťová jízdenka má umožnit cestovat po celé železniční síti bez ohledu na dopravce, stejně tak mají fungovat traťové jízdenky pro vymezené časové období.

Jednotný tarif umožní i rezervaci jízdenky

Jednotný tarif má umožnit i rezervaci místenky, místa pro kolo, lehátka či lůžka a má poskytnout také doplatkové doklady. „Buď si cestující jízdenku koupí na pokladně zapojených dopravců, nebo bude možné mít jízdenku elektronickou. Patrně bude možné mít obdobu In karty Českých drah, která slouží jako identifikátor a nosič jízdenky," řekl Vichta.

V druhé etapě se počítá i s autobusy

Plánovaný termín znamená, že tarif přijde rok po výrazném nástupu soukromých dopravců na české železnici. Od letošního prosince například začne provozovat čtyři rychlíkové linky Arriva a jednu RegioJet, který začne také provozovat osobní vlaky v Ústeckém kraji. Po spuštění první etapy se počítá s druhou, která zapojí do systému i regionální autobusy.

Ministerstvo stále ještě o podobě systému diskutuje jak s dopravci, tak s Asociací krajů ČR a Českou asociací organizátorů veřejné dopravy. Zároveň řeší, jak bude vypadat monitoring cesty cestujícího a rozdělování tržeb dopravcům.

Z novely zákona o drahách vyplývá, že zavedení systému jednotných jízdenek na železnici a jeho pětiletý provoz budou stát 254 milionů korun. Systém jednotného tarifu budou muset využívat všichni dopravci, kteří jezdí na základě objednávek státu a krajů.

O čem píše Drbna.cz

Plaga je proti plánovanému zavedení povinné maturity z matematikyPlaga je proti plánovanému zavedení povinné maturity z matematiky

Plaga je proti plánovanému zavedení povinné maturity z matematiky

Dnes, 17:02Ministr školství Robert Plaga (ANO) chce zrušit plánované zavedení povinné maturity z matematiky....

Letiště Praha z tendru na skenery vyloučilo Huawei a ZTELetiště Praha z tendru na skenery vyloučilo Huawei a ZTE

Letiště Praha z tendru na skenery vyloučilo Huawei a ZTE

Dnes, 11:58Letiště Václava Havla vyloučilo z výběrového řízení na sedm celotělových skenerů čínské firmy...

Vedení ČSSD odmítlo odchod z vlády Andreje BabišeVedení ČSSD odmítlo odchod z vlády Andreje Babiše

Vedení ČSSD odmítlo odchod z vlády Andreje Babiše

pátek, 23. srpna 2019, 21:55Předsednictvo ČSSD dnes nepodpořilo odchod strany z vlády. Pro opuštění kabinetu hlasovalo 11 ze 42...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o