Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Brněnská Drbna

Dvanáctihodinovou bitvu na Masarykově okruhu ovládla domácí Scuderia

neděle, 26. května 2019, 11:04

Nejúspěšnější možný závod na domácí půdě má za sebou pražská Scuderia. Trio pilotů Král, Písařík a Malucelli nedalo soupeřům šanci a odváží si z Masarykova okruhu plný počet bodů za první místo. Dál tak suverénně vládne celkovému pořadí šampionátu 24H Series.

„Sobota byla hodně těžká, velký strategický boj. Ze začátku se sice zdálo, že by Porsche přeci jen mohlo být rychlejší, ale nakonec to dopadlo nejlépe, jak mohlo. Jsem moc rád, že jsme před domácím publikem dokázali celkový výkon takhle zhodnotit,“ radoval se z vítězství Josef Král.

Tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha potvrdil pozici hlavního favorita na vítězství. Do páteční části dvanáctihodinového závodu sice Scuderia startovala až z třetího místa, ale brzy se probojovala na první příčku, ze které ji už žádný ze soupeřů během úvodních tří hodin závodu nesesadil.

Startovní rošt sobotní části závodu odpovídal umístění z předcházejícího dne, pražský tým tak do zbývajících devíti hodin vytrvalostní vřavy startoval z pole position. Následovala napínavá bitva, kdy se po celou dobu Scuderia přetahovala o vedoucí pozici se švýcarským týmem Herberth Motorsport. Nakonec se cílovou rovinkou jako první prohnalo pražské Ferrari 488 GT3 a Scuderia Praha si po Mugellu a Spa připsala třetí vítězství v sezóně.

Přes tři stovky kol a tisíce najetých kilometrů

Vítězný tým za dvanáct ostrých hodin obkroužil celkem 321 kol, což odpovídá 1734 odjetým kilometrům. Vytrvalostní závod neprovázely žádné zásadnější kolize. Pokyn ředitelství závodu, tzv. kód 60, kdy auta musí kvůli problémům na dráze zpomalit na rychlost 60 km/h, zůstal téměř nevyužit.

Rozporuplný víkend pro RTR Projects

Stáj RTR Projects nasadila do dvanáctihodinového klání dva vozy, jejichž brněnský příběh se značně lišil. KTM X-BOW GT4, pilotované posádkou v čele s Tomášem Engem, zajelo velmi povedený závod, který vyústil v první místo v kategorii GT4 a 11. místo absolutně.

Druhá posádka, jejíž součástí byla i jediná závodnice na scéně, Gabriela Jílková, se po celou dobu potýkala s celou řadou technických problémů, kvůli kterým nakonec dojela na 6. místě ve třídě GT4 a 27. pozici absolutně. Do závodu přitom startovala z velmi slušné druhé pozice po kvalifikaci.

Šenkýř Motorsport zůstal při premiéře s novým vozem těsně pod pódiem

Poslední závodní auto s českou vlajkou na kapotě patřilo týmu Šenkýř Motorsport. Brněnská stáj poprvé do ostrého závodu nasadila nový vůz BMW M4 GT4. Ve vytrvalostním závodě startovala česko-slovenská posádka po několikaleté pauze, a navíc v doposud neozkoušené kategorii GT4. V cíli z toho bylo 18. místo absolutně a 4. pozice v jejich třídě.

Foto Automotodrom Brno | Zdroj Automotodrom Brno

Štítky Hankook, automotodrom brno, tomáš enge, Josef Král, Robert Šenkýř, Gabriela Jílková, scuderia

O čem píše Drbna.cz

Češi nevěří institucím, EU není výjimkouČeši nevěří institucím, EU není výjimkou

Češi nevěří institucím, EU není výjimkou

Dnes, 12:01Češi mají obecně malou důvěru v instituce – ať už se jedná o ty národní nebo o Evropskou unii....

Pašeráci lidí dostali v Maďarsku za smrt 71 migrantů doživotíPašeráci lidí dostali v Maďarsku za smrt 71 migrantů doživotí

Pašeráci lidí dostali v Maďarsku za smrt 71 migrantů doživotí

Dnes, 11:09Doživotním odnětím svobody potrestal v odvolacím řízení soud v maďarském Szegedu (Segedínu) čtyři...

VW má majitelům aut v Dieselgate podle soudu zaplatit 636 milionůVW má majitelům aut v Dieselgate podle soudu zaplatit 636 milionů

VW má majitelům aut v Dieselgate podle soudu zaplatit 636 milionů

Dnes, 09:24Nárok na odškodnění 636 milionů korun pro majitele vozů koncernu Volkswagen v tzv. kauze Dieselgate...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o